Topaketak

 2012ko otsaila - Azpeitia: Ikas Komunitateen IV. Topaketak

 
         Helduen Eskola Publikoen IV. Topaketa, atzo, Sanagustinen
Pozik egoteko moduko IV Topaketak egin dira Azpeitiko San Agustin Kulturgunean. Parte hartu duten eskolak: Cepa Urola Kosta, Cepa Sansomendi, Cepa Zaramaga, Cepa Errioxa, Cepa Arrasate eta Cepa Eibar. Irikiera Ekitaldian Urola Kostako HHIko zuzendaria den Rosa Arrigain-ez gain, Mª Jose Iturria Azpeitiko Hezkuntza zinegotzia, Joxean Azkue "Helduz" partehartzaileen lehendakaria eta Jose Luis Elorza Eusko Jaurlaritzako Etengabeko Ikaskuntzako zuzendaria izan dira.
Jose Luis Elorzaren aldetik, Etengabeko Ikaskuntzan Helduen Eskolak izan behar duten funtzioa garrantzitsua dela esan du eta bere inguruan irmoki txertatuta eta parte aktiboa eduki behar dutela azpimarratu du. Lege proposamena atera du PSOEko gobernuak eta orain ibilbide parlamentarioa egin eta gero lege bihurtzea du asmoa.
Mª Jose Iturriak, udaletxearen babesa azaldu dio proiektuari, bere izaera partehartzailea azpimarratuz.
Geroko interbentzioak hauek izan dira:
Pilar Almazanek, "emakumeen arteko elkarrizketa interkulturalei" buruz aritu da, Azpeitiko EPAn aurten martxan jarri den experientzia berria.
Abelardo eta Begoña, Arabako Errioxako EPAko irakasleek hango errealitatea azaldu digute, dituzten zailtasunak eta proiektuei buruz.
Zaramaga eta Urola Kostako EPAkoek ateratzen dituzten aldizkaria eta boletinen inguruan aritu dira. Eulogiok aurreratu zigun laster izango dugula Urola Kostako "Egunsentia" aldizkariaren 3. alea.
Miguel Lozak Sansomendiko EPAk ondoko eskolako haurren senideekin daraman elkarlana azaldu zigun. "Senideen Formakuntza" programa barruan.
Gero Arrasateko EPAko bi irakaslek azaldu ziguten Ikas Komunitateen proiektuan sartzeko aurrera daramaten lana nolakoa den. Datorren ikasturtean proiektu barruan egoteko esperantza egi bihurtzeko borondate garbia dute.
Bigarren atal batean Teknologia Berriak nola lantzen ari diren azaldu zuen Urola Kostako EPAk. Zehazki orain arte Bloggen inguruan egindakoa eta etorkizunari begira dituzten asmoak.
Goizeko saioa amaitzeko 5 talde antolatu ziren eta "tertulia dialogikoa" egin zuten, Apuleyo eta Benedettiren bi textuekin.

 

2011ko ekaina - Gasteiz: Ikas Komunitateen II. Topaketak

Atzo elkartu ginen CEPA Paulo Freire eta CEPA Urola Kosta HHIko Partehartzaile ugari (100 pertsona baino gehiago) Ikas Komunitateen II Topaketetan. Eguna luzea izan zen. Goizeko 10:30etan elkartu ginen eta lehenengo zatian, eguerdiko 13:00k arte, geure ikastetxeetan aurten aurrera eraman diren esperientzia desberdinen inguruan aritu ginen. Atsedenaldi txiki bat egin ondoren Literatur Solasaldiei ekin genien: hiru talde Ann Cameronen  "El lugar más bello del mundo"  eta bat Joseba Sarrionandia-ren "Hitzen ondoeza" liburutik aukeratutako testu batzuen inguruan. Elkarrekin bazkaldu ondoren, arratsaldean lau taldetan banatuta Gasteizko Alde Zaharra ezagutzera joan ginen, bere historia eta etxe esanguratsuen inguruko azalpenak eta bitxikeriak kontatu zizkiguten. Eskerrak hemendik horretara prestatu ziren lau gidei. Egun borobila atzokoa.

Partehartzaileak

Mª Tere, Cándida, Mertxe eta Pilar.     Shaban eta Feli: Irakurketa Lagundua
Ikasketen Errefuertzoa

     Agustin: Zarauzko Bloga                     Belen: Zinea eta Literatura

"Zeozer diogunean zer diogun gogoan hartu eta ber pentsatuz bakarrik gaindi dezakegu hitzen, mintzairen eta lengoairen higadura eta akidura, eta lengoaia hobetuz bakarrik itxaron dezakegu, komunikazio onuragarrien bidez, gizarte erlazioen hobekuntza"
Joseba Sarrionandia (Hitzen Ondoeza)

2011ko apirila-Gasteiz: Euskadiko  I. Tertulia Dialogikoen Topaketak

Gaur ospatu dira Gasteizko Seminarioan I. Euskadiko Tertulia Dialogikoen topaketak. Arrakasta handia izan dute topaketa hauek, bai kopuru aldetik (250ren bat partehartzaile izan dira) zein edukiaren aldetik. Lehenik, plenarioan, aurkezpena egin eta Kultura Saileko kontseilari-ordeak  hartu du hitza. Gero tertulia talde hauek beren esperientzien berri eman dute (ezinezkoa zen denak hitza hartzea eta hautaketa bat egin da): Zaramagako EPA, Sopelanako EPA, Eskolapias Sansomendi, "Compartiendo Culturas" elkartea, Caritas El Pilar, Langraitzeko espetxekoak, Bizitegi Bilbo, Ordiziako  "Foro de la Experiencia", EPA Paulo Freire, Irungo Elaxeta Lehen Hezkuntzakoak eta Errioxako EPAk.
Kafea hartu ondoren Samaniegoren fabula batzuen inguruan egin da tertulia 8 taldetan banatuta. Iritzi eta hausnarketa interesgarriak izan dira eta partehartze handia.
Bestalde esan, partehartzaileen aldetik, adin, kultura eta genero dibertsitatea izan dela topaketa hauetan eta datorren urtean Bizkaian antolatuko da bigarren edizioa.
Azpeitiko epatarrakeko ordezkaritza bat izan gera eta oso gustora bueltatu gara bertatik. Bidean Urkiolan egin dugu geldialdi bat.

2011ko azaroa- Donostia: Bizialdi Osoko Ikaskuntza nazioarteko kongresua


Gure eskolak CEPA UROLA KOSTA HHI "Bizialdi Osoko Ikaskuntza" nazioarteko kongresuan parte hartu du. Kongresua azaroaren 7-8 eta 9an ospatu zen Donostiako Kursaal jauregian.

CONGRESO INTERNACIONAL sobre APRENDIZAJE a lo LARGO de la VIDA (ALV)

Nuestra escuela CEPA UROLA KOSTA HHI ha participado en el congreso internacional sobre "Aprendizaje a lo Largo de la Vida", celebrado los días 7, 8 y 9 de noviembre en el Kursaal de San Sebastián.
Lotura honetan duzue EPAri buruz aritu zen lan taldearen kronika labur bat.
https://docs.google.com/document/d/1GCTT6AzRzcTjeiDj1kFBbfvZZCclhETcytiXOF4lfcQ/edit?hl=es&pli=1# Kursaal Kongrsua Programa 2011/Azaroa Kongresuaren informazioa (euskaraz)
Información del Congreso (castellano)
International Congress (Ingelera)



Bizialdi osoko ikaskuntzari buruzko II. Nazioarteko Kongresua egingo da Donostian azaroaren 7tik 9ra. Hiru egun hauetan nazioarte mailako aditu ezagunek hitzegingo dute, besteak beste, Jacque Delors, Margaretta Allen, Bryony Hoskins, Simon Field, Victor Urrutia, Craig Mahoney, Paolo Federighi, Ane Carlsen...
Hitzaldietatik aparte 5 tailer izango dira jendearen partehartzea bultzatzeko, hauek dira
  • 1. TALDEA
    Helduen Hezkuntzako ikastetxeen etorkizuneko ildoak bizialdi osoko ikaskuntzaren zutoinetako baten gisa
  • 2. TALDEA
    Orientazioa bizialdi osoan
  • 3. TALDEA
    Bizialdi osoko ikaskuntza... enplegarritasunerako tresna eraginkorra?
  • 4. TALDEA
    Teknologia berriak Bizialdi Osoko Ikaskuntzan: Ikaskuntza formala, ez formala eta informala
  • 5. TALDEA
    Belaunaldi artekotasuna etorkizuneko apustu gisa, nola egituratu daiteke proiektu, programa, jarduera eta abarretan?
Izena emateko epea azaroaren 4ra arte dago zabalik.

Aurkezpen honetan gaur Bruselasen egindako INCLUD-ED azterketaren ondorioak irakur ditzazkegu. Ez da erreza hizlarien ideia nagusiak  tuit edo txio gutxi batzuetan jasotzea baina ahalegina egin dute eta hau da gaurkoak eman duena txio-txio batean. Ikas Komunitatea proiektuan murgilduta gaudenez ez zaigu zaila egingo tuit horietako batzuk zenbaterainoko garrantzia duten gure eskolan ere.

2011ko abendua. Bruselas: Includ-eko Bukaerako konferentzia.


Argazki bat eta laburpena gazteleraz klik eginez
 












Los miembros del Parlamento Europeo, representantes de los distintos Estados miembros y los parlamentos regionales, representantes de la Comisión Europea-Dirección General de Investigación, Dirección General de Educación, Dirección General de Empleo, entre los responsables de los demás-políticos, investigadores, profesores, miembros de la familia, ciudadanos, ONG, empresas y niños han participado , hoy 6 º de diciembre de 2011, en la Final de la Conferencia INCLUD-ED en la sede del Parlamento Europeo.
Un número de 284 asistentes tuvieron la oportunidad de escuchar el éxito de las acciones educativas (SEA) para superar la exclusión educativa y social, incluso en los barrios más pobres de Europa . Rafael Layon, un miembro de la familia de la escuela La Paz , uno de los estudios de casos analizados en INCLUD-ED, se explica la enorme mejora experimentada en su escuela después de cinco años de aplicación de los mares. La escuela muy reducido el abandono escolar prematuro, mejorar los resultados académicos los alumnos y los conflictos de erradicar el fomento de la cohesión social en la comunidad. Estas acciones exitosas no requieren recursos adicionales, sino más bien una reorganización de las existentes en el aula y en la escuela. Por ejemplo, en San Zejtun Colegio Tomás Moro , en Malta, la proporción de alumnos que aprueban el examen + 11 aumentó de 39% en 1999 al 69% en 2009, en La Paz Escolar en España el logro promedio en lectura pasó de 1,4 (más de 5) en 2006-2007 a 3,0 en 2007-2008. En todos los casos analizados, cuando el mar se llevaron a cabo, la inscripción de los alumnos aumentó considerablemente, sin aumentar el número de profesores. Con los mismos recursos, estas escuelas obtienen mejores resultados. La historia de Layon, sus hijos y su escuela es un ejemplo de las evidencias proporcionadas por INCLUD-ED que las mejoras se experimentan en cualquier contexto de la UE a través de la geografía donde los mares se implementan.
INCLUYENDO ED resultados proporcionan evidencias científicas de cómo funciona la educación no está vinculada a la composición étnica de la clase (o el contexto socio-económico de los padres de los alumnos) , sino más bien a la aplicación basada en la evidencia con éxito las acciones (tales como grupos interactivos, dialógicos encuentros literarios, clubes después de clases, etc.)
El Dr. Simon Busuttil , miembro del Parlamento Europeo, destacó que los estudios aacademic son esenciales para los responsables políticos, ya que proporcionan la evidencia académica necesaria para dar una orientación a la política. Esto implica pasar de los supuestos de evidencias en la educación. El desarrollo de políticas basadas en pruebas es más necesario que nunca para superar el fracaso escolar y el abandono escolar prematuro. Que se puede hacer sólo por basar las diferentes políticas en evidencias científicas de evaluación de los resultados de cada acción. INCLUYENDO ED proyecto ha demostrado que la investigación en SSH proporciona evidencias científicas que permiten conseguir resultados mucho mejores con los mismos recursos.
INCLUYENDO ED demuestra cómo los resultados de los identificados universal y transferible acciones educativas exitosas generar políticas que les extenderá a otras escuelas, a la vez la reunión de la equidad y los objetivos de eficiencia. Jonna Leinonen (Finlandia), pre-primaria profesor de la escuela, explicó que el club de tareas y el club de la lengua materna de facilitar el agrupamiento heterogéneo de incluir a todos. Ania Ballesteros(España), una estudiante de 10 años de edad, explicó cómo los grupos interactivos y las reuniones Dialogic obras literarias en su escuela, donde los niños tienen mejores resultados académicos y emocionalmente. Raquel Schembri ( Malta) mostró cómo los clubes después de la escuela de aprendizaje acelerado de los niños a través de la participación de los padres y miembros de la familia. La educación familiar se destacó especialmente porJohannes Theiner, presidente de la Asociación europea de padres. Por último, Graciela Cerna (Italia), las mujeres inmigrantes y Rosa María Cisneros (España), mujer de etnia romaní, mostró las mejoras experimentadas en los grupos vulnerables vida sobre la base de las evidencias de las acciones exitosas.

Elkarrizketa Ceutako TV: Bruselaseko konferentzia ... 2012 Urtarrila
Veronica Riverak eta Maria José Navarrok Ceutako CPR-ko (Centro de Profesores y Recursos) langileak Bruselaseko Konferentziaren ondorioak eta Ikas Komunitateak proiektuaren ildoak azaltzen dizkigute elkarrizketa interesgarri honetan.